Optimizarea SEO on-page şi off-page. Modul 14 de la Eurocor

Optimizarea SEO on-page şi off-page

Hey, sunt tot eu. Cea cu cursurile de IT. Bine v-am găsit la o nouă lecţie. Sunteţi cu mine, da?

Iată-mă ajunsă la modulul cu nr. 14 din cursul prin corespondenţă de la Eurocor, Design şi programare web. Între timp a venit şi toamna peste noi, deşi, judecând după vremea de afară, n-aş prea zice.

În modulul cu nr. 14 se tratează un subiect care mă priveşte şi  mă interesează în mod deosebit, blogger fiind. Şi cred că nu numai pe mine. Modulul se intitulează: „Promovarea website-urilor şi reclamele în website-uri.”

Orice webmaster, orice deţinător de website, indiferent de felul acestuia şi de nişa în care este încadrat, trebuie să acorde interes promovării. Pentru ca optimizarea să dea roadele scontate, trebuie să se lucreze la optimizare.

Pentru a spori în mod natural numărul de vizitatori care ajung pe pagina noastră, este nevoie ca Google să ne asigure un loc onorabil, printre primele sale poziţii, dacă este posibil. Toţi ne-am dori asta. Acest lucru asigură o vizibilitate bună în online, şansele de a fi accesat cresc şi, în concluzie, atragem vizitatori. Pentru un antreprenor, vizitatori mai mulţi înseamnă şi potenţiali clienţi. Lucru care e de foarte bine, nu? Pentru ca acest lucru să se întâmple, este necesară o cunoaştere şi o aplicare a principiilor SEO.

SEO


SEO (Search Engine Optimization) – reprezintă o suită de tehnici de promovare web, specializate, care vor modifica ordinea în care sunt afişate răspunsurile în motoarele de căutare (ex. Google). Alături de SEM (Search Engine Marketing) care presupune procedee on-site şi off-site, SEO este o componentă a marketingului online.

Tehnici de optimizare SEO On-site şi Off-site

SEO On-Site

1. Definirea cuvintelor-cheie

Pentru ca un articol să aibă prioritate în afişările Google şi să capete  valoare, este nevoie să conţină nişte cuvinte-cheie în densitatea corespunzătoare. Să luăm drept exemplu sintagma: „florarie ieftina in bucuresti”. Aceasta sintagmă va trebui să figureze în titlul articolului, în subtitlu şi în prima parte a textului (preferabil încă din primul paragraf). Nu vom omite nici meta tag-urile, descrierea meta, denumirile imaginilor şi link-ul articolului/paginii.

Nu uita nici de optimizarea imaginilor! Felul în care le denumeşti (numele imaginii) şi le aplici atributul ALT (cuvântul-cheie) poate face diferenţa.

2. Conţinut original, util şi de calitate

Nu doar vizitatorii care ne trec pragul preferă informaţia de calitate, documentată, dar şi spiderii Google au antenele lor după care se orientează. Este un factor predominant pentru a putea obţine, în timp, o poziţie cât mai sus în căutările organice. Textele trebuie să fie originale, personale, şi nu copiate din alte surse.

3. Lungimea articolelor

Părerile sunt uşor împărţite. În vreme ce unii cunoscători în SEO susţin că ideal este ca un articol trebuie să aibă cel puţin 500 de cuvinte, alţii nu sunt de aceeaşi părere. Totuşi, eu susţin că un articol amplu, bine scris, frumos aranjat în pagină, cu subtitluri şi cuvinte/expresii marcate prin bold, cu o concentraţie optimă de cuvinte-cheie va avea mult mai mult de câştigat pe termen lung, decât unul succint.

4. Design-ul site-ului (tema, interfaţă) = User Friendly

Ţi-e mai mare dragul să navighezi pe un website curat, ordonat, unde poţi accesa rapid ceea ce te interesează. Un meniu intuitiv şi categorii bine delimitate sunt esenţiale. În acelaşi timp, o căsuţă de căutare rapidă în site este mai mult decât necesară. Despre tema website-urilor am vorbit în articolul Cum nu trebuie să arate un website.

5. Timp de încărcare site

Aici înţelege toată lumea care e cazul ideal. Este evident că un website trebuie să se încarce cât mai repede. Atfel, riscăm să pierdem vizitatorii. Verifică prin tool-ul oferit de Google (Page Speed Insights) cât de repede se încarcă site-ul tău. Dacă rezultatul este nesatisfăcător, documentează-te pentru a vedea cum poţi îmbunătăţi viteza şi ce trebuie să schimbi. Una dintre cauze poate fi dată de imaginile prea mari, care necesită redimensionare. 

6. Link-uri interne

Optimizarea On-site (sau On-page) mai presupune şi crearea unei reţele de link-uri (do-follow) de pe blogul/site-ul tău. Este esenţială pentru a creşte în autoritate. O structură corectă de link-uri interne contribuie la o navigare mai uşoară în interiorul site-ului şi distribuie autoritatea la nivelului întregului website.

7. Regularitatea postărilor

Nu este chiar lipsit de importanţă cât de des şi/sau de constant publici. Ideal ar fi să există o regularitate şi o consecvenţă în publicarea articolelor. De 3-4 ori pe săptămână este suficient pentru a avea şi sentimentul că ai un conţinut de calitate şi documentat.

SEO Off-Site

Pentru a obţine o poziţie onorabilă în Google, ideal este să îmbinăm optimizarea off-site cu aceea on-site. 

Linkbuilding – Backlink-urile (link-urile externe)

Obţinerea de link-uri externe (backlink-uri) este una dintre tehnicile cele mai populare de creştere a autorităţii (Moz Rank) şi de optimizare SEO off-site.

Backlink-urile trebuie sa provină de la site-uri cu un conţinut calitativ, cu autoritate bună şi, în general, cu o reputaţie bună în online. Dacă ai reuşit performanţa să le faci să te menţioneze gratuit, este minunat. Dacă nu ai ajuns încă la acel nivel, te poţi oferi să scrii Guest-Post-uri pe site-uri cu tematică asemănătoare cu a ta. Pentru a avea valoare SEO, link-urile care trimit către tine trebuie să fie întotdeauna do-follow.

Alte metode care contribuie la optimizarea SEO off-site:

  • campaniile sponsorizate de marketing
  • conturi şi activitate pe retelele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, LinkedIn, Tumblr)

Gata. Mă opresc aici. Aştept nelămuririle tale în comentarii, iar în măsura în care mă pricep, îţi voi oferi răspunsuri.

Te aştept şi data viitoare la o nouă sinteză din cursul de Design şi programare web.

You might also like

Comments (3)

Leave a Reply