Metode de promovare a blogurilor. Modulul 2 de la Eurocor

Metode de promovare a blogurilor. Modulul 2 de la Eurocor

În urmă cu o lună vă spuneam că m-am înscris la un curs de Design si programare Web prin corespondenţă, oferit de Eurocor. Din cele 16 module câte conţine acest curs, am parcurs modulul 1, iar de curând l-am primit pe cel de-al doilea.

Dacă modulul 1 a fost mai mult o introducere legată de crearea website-urilor (Ce sunt website-urile şi ce este un webdesigner? Cum, când a apărut website-ul? Despre principalele limbaje de programare), modulul 2 se concentrează pe:

  • diferitele tipuri de website-uri
  • cum poţi construi un blog prin serviciul gratuit Blogspot
  • câteva metode de promovare a blogurilor
  • conceptul de muncă la distanţă
  •  diagrama unui website şi utilitatea acesteia

Un aspect interesant mi s-a părut cel legat de deschiderea unui blog şi de modalităţile prin care îl poţi face cunoscut (promovare).

Tu cum îţi promovezi blogul?

Să îţi deschizi un blog (fie pe WordPress, fie pe Blogspot, platformele gratuite) nu e neapărat un lucru dificil. Provocarea vine odată cu dorinţa de a atrage vizitatori. Un blog (fie că e unul de tip personal, de afaceri, de tip question) este cu atât mai atractiv cu cât statisticile privind traficul vorbesc de la sine. Să ai impact în rândul vizitatorilor, să îi atragi ca un magnet, nu este un lucru realizabil peste noapte.

Iată câteva metode care, folosite corespunzător, contribuie la dezvoltarea treptată a blogului tău:

  1. Newsletter-ul – poate cea mai cunoscută metodă de promovare, acel buletin pe care îl primesc prin e-mail cei abonaţi la tine. Newsletter-ele se împart în două categorii: gratuite sau plătite;
  2. Public Relations sau PR – prin articole în diverse ziare (despre un anume blog), referinţe în emisiuni TV/radio, blogul săptămânii, pliante, broşuri;
  3. Link Building -adică procesul prin care se construiesc link-uri către blogul care trebuie promovat;
  4.  RSS – pentru o dezvoltare optimă, orice blog trebuie să aibă un RSS feed (web sindication -punerea la dispoziţie a informaţiilor actualizabile;
  5. Publicitatea – bannere, sporturi scurte la radio, concursuri cu premii;
  6.  Publicitatea virală – reţelele sociale (share-urile, interacţiunile), forumul, e-mailul (link sau iconiţă în semnătură), website-ul de ranking (ex. trafic.ro).

Un concept nou pentru mine a fost şi Diagrama unui site, adică schema logică, scheletul: ce secţiuni, butoane, capitole vrei să conţină site-ul. Asta înseamnă că, înainte de etapa de design, este nevoie să ştii unde va fi plasat meniul, care va fi lăţimea butoanelor şi în ce zone se va situa conţinutul primar şi secundar.  O diagramă iniţială trebuie să ia în calcul principalele zone ale website-ului: banner, conţinut şi meniu. În curs se dau exemple de astfel de diagrame de website.

Cam atât despre modulul 2. Mă pregătesc de teme că şi aşa am rămas în urmă şi nu m-aş abate de la titlul de cursantă conşiincioasă.

tema eurocor

Până la modului 3, vă doresc răcoare şi chef de învăţare!

Învățatul nu este un sport pentru spectatori – D. Blocher

4 thoughts on “Metode de promovare a blogurilor. Modulul 2 de la Eurocor

  1. Nu zic ca nu sunt utile cursurile lor. Nu am urmat niciunul, deci nu ma pot pronunta in acest sens. Ceea ce nu suport eu este spam-ul si stresul la care ma supun. M-am incris acum ceva timp pentru un demo si de atunci ma suna mereu sa imi faca oferte. Tot timpul rog sa nu mai fiu sunata si sunt ignorata si peste cateva saptamani iar ma suna o tipa cu o veste senzationala….

    1. Buna, Cristina. Imi poti trimite un e-mail cu datele tale (nume, prenume, adresa de e-mail pe care primesti e-mail-uri de la Institutul Eurocor, numarul de telefon furnizat cand ai descarcat lectia demo gratuita) pe adresa marketing@eurocor.ro? Odata ce le am la dispozitie… te pot sterge din bazele noastre de date si nu vei mai primi oferte nici via e-mail, nici via telefon.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: