Meditaţiile şcolare: 3 argumente PRO şi CONTRA

meditaţiile şcolare
În societatea actuală, pregătirea suplimentară la materiile importante din școli a devenit un must-have, elevii fiind obișnuiți cu această practică încă din clasele mici. Motivul principal? Ei bine, lipsa suficientă de timp a părinților ocupați deja cu jobul și alte responsabilități este cea care determină, de cele mai multe ori, înscrierea celor mai mulți dintre copii la meditații. Cu alte cuvinte, părinții preferă să apeleze la o persoană avizată când vine vorba de temele pentru acasă ale copiilor, considerând că micuții lor vor avea rezultate mult mai bune dacă participă la ore suplimentare și acordă, în acest fel, o atenție deosebită atribuțiilor școlare.

În mod cert, meditațiile reprezintă astăzi o modă care îi împarte pe părinți în două mari tabere: pe de o parte, cei care le consideră eficiente și, pe de altă parte, părinții care consideră că orele suplimentare reprezintă doar un moft care implică mulți bani și timp. Așadar, ar fi interesant de descoperit care sunt argumentele celor două grupuri de părinți vizavi de meditații.

Iată 3 argumente PRO meditații!

• De regulă, copiii nu acordă atenția necesară în timpul orelor de curs, fiind distrași de alți factori precum colegul de bancă, apropierea pauzei ori a unui test, etc. În cadrul meditațiilor, copiii își consolidează informația predată de profesor în clasă și exersează în plus folosind culegeri diferite față de cele utilizate în timpul orelor de curs. De asemenea, toate nelămuririle apărute la școală, vor fi rezolvate la meditații.

profesor şi elev
• Profesorul meditator are responsabilitatea de a sistematiza informația predată și de a-i explica elevului lecția prin intermediul diferitelor mijloace interactive, precum post-it-uri, carton duplex sau tablă magnetică. Se poate găsi tabla magnetica la pret avantajos pe absolutoffice.ro la un singur click distanță. În acest fel, profesorul poate reuși să îi insufle elevului pasiunea pentru o anumită materie, să îl specializeze în domeniu, căci este bine știut faptul că învățământul pregătește la un nivel mediocru.

• Orele suplimentare pot fi extrem de eficiente când vine vorba de admiterea în învățământul superior. Programa școlară nu include toate subiectele necesare admiterii la anumite facultăți, așa că, în astfel de situații, meditațiile devin aproape indispensabile.

Acestea sunt doar 3 dintre cele mai puternice argumente care stau la baza ideii conform căreia meditațiile sunt recomandate în societatea actuală. Însă, mai jos, pot fi descoperite alte 3 lucruri care vin contra celor menționate anterior.

3 argumente CONTRA orelor suplimentare!

• Meditațiile presupun un buget foarte bine stabilit, în ultima vreme prețurile ridicându-se destul de mult spre deosebire de anii trecuți. De aceea, foarte mulți dintre părinți apelează la un credit cu buletinul din dorința de a le asigura copiilor tot ce au nevoie pentru performanțe școlare deosebite. Despre ceea ce presupune un credit, se pot găsi informații pe CREDITFIX.RO pentru cei interesați.

meditaţiile şcolare
• De cele mai multe ori, profesorii fac meditații cu grupuri de câte 5-6 elevi, ceea ce înseamnă că aceștia din urmă se pot întoarce acasă cu aceleași nelămuriri pe care le-au avut în clasă. Profesorul nu poate aloca în 2 ore timp suficient fiecărui copil în parte, așa că meditația devine, în acest caz, doar un moft.

• Elevii își pierd motivația și interesul de a se ocupa individual de temele și responsabilitățile pe care le au la școală. Mergând la meditații, aceștia trăiesc cu impresia că temele și proiectele fac parte din responsabilitatea profesorului de la meditație, obișnuindu-se, în acest fel, să primească totul de-a gata.

Așadar, ce părere aveți despre meditațiile copiilor voștri? Considerați că sunt benefice sau doar un moft?

You might also like

1 Comment

  • Cristina Dragomir 7 ani ago Reply

    eu sunt contra oricate argumente mi-ai da in favoarea meditatiilor. Sunt o baba comunista, mi s-a mai zis, dar eu zic ca ori e destept si vrea sa munceasca, ori sa treaca la batut cuie ca, vorba lu Creanga, noua cine ne mai trage ciubotele?

Leave a Reply