6 tehnici SEO pentru meta descrieri atractive

tehnici SEO pentru meta descrieri

Probabil este deja cunoscut că atunci când se produce conținut pentru optimizare SEO, este foarte important să avem utilizatorii pe primul plan și Google pe al doilea. Este la fel de adevărat și în cazul meta descrierilor ca să fie convingătoare și orientate spre conversii.

O meta descriere bine scrisă va oferi site-ului tău un mare avantaj în pagina de rezultate a motoarelor de căutare (SERP), lucru care se traduce în mai multe click-uri către site-ul tău și, implicit, în creșterea șanselor de a transforma vizitatorii în clienți. Motoarele de căutare nu iau în considerare meta descrierile atunci când clasifică rezultatele, dar un factor important de ranking este CTR-ul (click-through rate). Și ce poate îmbunătăți CTR-ul? Faptul că utilizatorii au găsit ce îi interesa în meta descrierile paginilor tale și au dat click pe link!

Voi prezenta 6 elemente de promovare SEO de construire a unor meta descrieri care să fie atractive pentru utilizatori – și, implicit, să îți îmbunătățească poziționarea pe SERP.

Este recomandat să te încadrezi în 160 de caractere

Deși sună simplu, poate fi de multe ori o provocare să găsești descrierea perfectă pentru o pagină, dar depășind această limită depășești și spațiul alocat ei în pagina de rezultate. Este indicat să eviți aceste întreruperi în mijlocul propoziției. O descriere completă va avea un alt efect în ochii utilizatorului decât o propoziție neterminată.

Folosește meta descrierea ca să îți pui business-ul în valoare

Pentru fiecare meta descriere pe care o construiești, gândește-te la utilizatori. Aceștia o să-și pună întrebarea –  ”Ce găsesc aici?”. Trebuie să găsești o formulare prin care să arăți cum produsul sau serviciul pe care îl oferi te individualizează pe piață. Poți să te ghidezi răspunzând la următoarele întrebări – „De ce ar trebui să intru pe această pagină?” și „Ce oferă această pagină?”.

Scrie meta descrieri primitoare și pe înțelesul tuturor

Din nou, percepția utilizatorului este cea mai importantă. Punând laolaltă niște cuvinte cheie fără niciun fel de personalitate nu te va ridica foarte mult în SERP. Chiar dacă ești deja pe primele 3 poziții, nu înseamnă că vei acea un CTR prea bun. Și degeaba ești vizibil dacă nu reprezinți și o opțiune.

Adaugă un îndemn „call to action” sau o ofertă

Meta descrierea funcționează ca reclamă în pagina de rezultate, în special dacă te afli printre primele rezultate. Este textul tău de marketing. Așadar, este locul perfect în care să integrezi un „call-to-action” sau o ofertă – de tipul ”soluții personalizate pentru a-ți crește afacerea” poate fi o variantă bună de a îți promova site-ul de servicii prin acest tag.

Îndreaptă-ți atenția și spre rezultatele din Google AdWords

Cum rezultatele din AdWords le surclasează pe cele organice, optimizarea SEO trebuie să ridice ștacheta mult mai sus. Așa că studiază concurența din AdWords. Indicat ar fi să vii cu un text mai inovativ și mai puțin comercial. Cum spuneam și mai sus, utilizatorul trebuie să se simtă invitat pe site, nu forțat să cumpere!

Testează, monitorizează și adaptează

O campanie de optimizare SEO nu este un drum bătătorit pe care mergi. Fiecare site vine cu provocări specifice nișei în care activează, produselor  sau serviciilor pe care le oferă etc. De aceea, este important să monitorizezi eficiența meta descrierilor pe care le-ai construit – observi o îmbunătățire a poziționării pe SERP, a CTR-ului sau a bounce rate-ului? Dacă nu, încearcă altceva. Nu este obligatoriu ca prima variantă să fie cea mai bună.

Un ultim aspect este, poate, de la sine-înţeles, dar pe care îl consider demn de menționat. Meta descrierile atractive trebuie susținute de conținut de calitate. Degeaba prima impresie este bună dacă site-ul nu este optimizat din alte puncte de vedere. Ajutorul unei agenții SEO sau al unui freelancer s-ar putea să te ajute, dacă observi că cifrele nu încep să crească prin eforturile proprii.

 

Spor la scris meta descrieri cât mai atractive!

Acest articol este un guest-post

You might also like

1 Comment

  • Cristina Dragomir 7 ani ago Reply

    M-am prins si eu de ceva vreme ca sunt foarte importante aceste metadescrieri ale paginilor. Acum am de munca pentru ca am multe articole anterioare la care nu am pus accent pe acest aspect. Usor-usor le rezolv eu.

Leave a Reply